Skip to main content

Billedkunst Hold 3: keramik 7. klasse til 25 år, tirsdage kl. 15.15 - 17.45

I keramik vil vi først få en indføring i forskellige teknikker indenfor arbejdet med ler.
Vi vil arbejde både skulpturelt og med brugskunst, efterfulgt af forskellige måder at lære at give overfladen farve på ved f.eks. glasur og begitning.
Undervisningen vil være en blanding af teknikopgaver, men også en stor del af tiden med selvvalgte opgaver.

Du er meget velkommen, uanset om du har arbejdet med keramik før eller ej. Holdet er for alle.

Vi vil også tage på inspirationstur til CLAY.

Vi har 13 undervisningsgange i efteråret og 13 undervisningsgange i foråret.
I løbet af en sæson kan 2 undervisningsgange blive omlagt til workshop en lørdag, for at vi kan arbejde i flere timer sammen i dagtimerne.

Stor fælles kunstudstilling
Alle elevernes værker bliver udstillet på skolen i store sal og lille sal.

Underviser
Anne-Mette er uddannet billedkunstner fra Aarhus kunstakademi samt folkeskolelærer med billedkunst og biologi som linjefag. Efter ca. 10 år i folkeskolen og 10 år i museumsbranchen som underviser og formidler, underviser hun nu børn, unge og voksne bredt indenfor billedkunst og keramik. Desuden er hun en del af projektet ”legekunst” i daginstitutioner, hvor kreativitet, leg og kunstneriske processer er i fokus.
Hun har derudover også taget et kulturskolepædagogikum samt modul i ”Formidling af kunst og kultur til børn og unge”
Tilmeld